熱門文章

2014年4月24日 星期四

Blackgaze無Black,一切俱往矣:Alcest - Shelter Tour - Live in Hong Kong




雖然班底一樣,但今次Alcest再臨香港,音樂已經變了樣。我認我膚淺鍾意Alcest就係因為black metal + shoegaze獨一無二,兩年半前全盛期時嚟香港實在好睇到癲,係當年甚至近年最佳metal gig之一 — between,每次講起2011嗰場Alcest,就一定要提返呢個都市傳說:咦,當晚你冇搵Opeth歌佬影相咩?

今年再嚟內心著實掙扎咗好耐,見到hi-hat上面個鈴鼓已經知道今晚唔會點樣metal,結果一如所料地舊歌唔算多主要玩新歌,雖然睇佢哋幾隻碟發展都知道最終一定係棄black保gaze,但Alcest引人入勝之處正是二者合一之獨特氣質,或者歌佬實際上最想玩都係純shoegaze,但老實新碟音樂性真係唔夠強寫歌未算好好,而當變返純shoegaze/new wave要睇要聽實在有太多其他更好選擇,七月已經有Slowdive,正式轉型又未算成熟,所以今場未能盡興,佢哋新歌曲編技術都太保守喇。應該唔係得我一個噉諗,睇全場反應好都係集中玩舊歌時,就知大家期待嘅Alcest應該係點,只係結尾由上次激爆blastbeat變成玩住feedback一個個走,音樂同表演都抱娛己多於娛人心態,相信幾難再睇得到舊日的Alcest。如果器材好一點應該能夠救返,不得不說舊場更適合Alcest,特別燈光,高梁個藍光同Alcest完全是絕配。

上一次香港站其實好想寫,而家第二次嚟都未寫冇計啦太懶喇,咁想寫主因係好鍾意個鼓佬,打法好特別唔係跟足CD版有自己玩法,上一場部份位打法完全唔同帶得出一份Type O Negative嘅感覺,效果非常神奇因為唔會預料得到聽CD亦一定唔會聽得到,同時氣氛唔同得嚟又配合樂隊本身主題,令Alcest現場比CD更精彩更感人。樂隊似乎低估咗post類gaze類音樂對鼓之要求,當結他同編曲都追求簡約時,要帶動起伏同情緒變化好多時要依賴鼓手,今場佢打得仍然好勁,但唔見晒上場嗰份巧妙無助提昇歌曲本身多少,音樂簡約技術亦簡單,從頭到尾都係同一格局同一氣氛,自然唔夠力帶動全場。所以今次Alcest再到香港表演,對唔住,我係帶住失望嘅心情返屋企。

「劉Sir,我發覺你成日寫gig,出埋啲相都唔知做乜鳩。」

「是咁的,睇完搭巴士返歸時,收到老細message話九龍城碼頭部提款機死咗機,叫我去收收風。點解要收風呢?老細話見而家Microsoft唔再支援XP近排又heartbleed乜乜乜,諗住研究第時接櫃員機XP support嚟做,就開始做資料搜集去投標,噉我屋企喺九龍城碼頭嗰邊嘛我又喺街嘛落車個站行去都唔係好遠嘛,結果睇完show十一點幾都有工開囉。」

沒有留言:

張貼留言