熱門文章

2014年12月1日 星期一

每週一相片大行動 2014 Week 49:一張圖,道出一個metal友對Clockenflap對metal的感想




知唔知點解Clockenflap 2014閃靈出個台叫Your Mum?因為直線相隔幾十米就係文青台,佢哋表演時隔籬經常有人大叫

「細聲啲呀你老母!!!」

今年係七屆以嚟第一次睇Clockenflap,或者期望有點高心態亦不太同,作為香港全年最大音樂藝術節,老實內容同製作質素比我心目中差得都幾遠,上面只係其中一個不足,而我第一日第一刻已經中伏。去過西九都知有打對角兩個入口,主辦單位編咗一個職員同樂隊用,一個觀眾入場,但完全冇指示邊個打邊個,我係去到樂隊入口個閘口,俾埋人查飛,跟住叫我等陣等咗幾個字,先至有人同我講「你應該過去另一邊個閘入場。」然後話五點開閘,點知遲咗差唔多四個字至放人入去,你知由碼頭行入去條路已經唔係短啦,中間仲要俾人摷吓袋check吓飛,夾夾埋埋又冇兩個字,最過癮係第一隊band五點開始玩。唔緊要我本來計劃係第一隊睇Thud,又是過癮,唔係話五點九至開始咩,我去到佢哋個台先五點半左右嗟,點解隊band已經玩咗一半?唔計記者連我在內都唔知夠唔夠十個真正觀眾,要一隊好band對住塊空地表演,見到都灰。三日以嚟經驗係時間表其實冇乜太大意義,已經試過唔止一次時間表內容同實際情況完全不符,早知係噉我禮拜五就唔使特登請全日假四點未夠就過到嚟,反正結果都係差唔多七點至正式有嘢睇,我呢期又中港城返工咁近,早知就六點收工至過嚟好過啦。

(話時話,本場刊勁厚超落本,跟場刊張flyer個時間表畫得幾靚幾清晰,點解全部設計官網都見唔到?網站個時間表第一個版本直頭好似中學生做功課完全睇唔到幾點咩台邊隊打邊隊,跟住改咗設計好少少雖然依然樣衰,作為咁大個音樂節,呢方面會唔會唔夠專業呢?)

話晒搞咗七年,由免費搞到而家幾貴飛都有人制,香港難得可遇之強大班底自然是賣點,不過為拉觀眾入場可以去到好盡,為求一網打盡有乜band肯嚟都搵晒先,結果反而多band得滯,最多人鬧係幾乎全個fest最多人想睇嗰五六隊band全部排同一晚出,仲要係好多人嚟唔到嘅禮拜五。冇錯牌面的確精彩,聽實Q講最後一晚單大台睇The Flaming Lips已經爆場12,000人,仲未計其他台人數,之前兩晚情況相信亦差不遠,場面十分墟陷,問題係此情此景係靠犧牲堆砌出嚟,好似第一晚要我放棄Mogwai睇閃靈,最後一晚又要The Flaming Lips同張懸之間做取捨,睇時好爽,但之後硬係覺得蝕咗唔開心,編排實在唔太理想。

要解決編排問題唔係冇辦法,一係加台囉,不過環境所限唔太可能,而家只三個台都已經咁鬼迫,眼中是The Raveonettes但耳中是Shepherds the Weak確係幾超現實,加上其他所謂細台即D場只得帳幕仔,台係得咁多架喇。另一個方法簡單得多,台與台之間協調咪得囉,三個主要舞台分別運作個方案幾好,主台Hardbourflap專做大band,Replay走文青同party路線,Zippo一向極力支持地下樂隊,所以佢哋主理個Your Mum Stage音樂多元化之餘,亦係全場音樂而非音量最嘈一個,好似第一晚Shepherds the Weak然後閃靈,中場播Pantera,其他台邊可能見到?只係同樣聽落好理想,現實兩個細台感覺好似外判出去做,而主辦單位同兩間「外判商」冇乜協調,搞到成日三個台一齊開波然後一齊完,結果全個fest做得最多就係等下一輪三個台一齊開場,同每一晚都係只能魚或熊掌的抉擇。點解唔會大家傾好先,一個台表演時另一個準備,到A台節目完大家就可以立即趕去B台睇下一輪?而家搞到好似比賽噉,三個單位同一時間開show鬥邊個台多人睇,而唔係齊心協力搞好一場音樂節。更大鑊係除咗Harbourflap每晚重頭戲真係稱得上靚聲之外,其餘九成節目音響都係非常唔掂,點解咁多soundman鍾意係唔係都推爆bass,推到除咗低音乜都聽唔清楚,再震到台前冇人敢企至開心?事實是上年自由野大台,古典鋼琴民歌搖滾hip hop blues hardcore乜風格都有比Clockenflap更廣泛,但全日冇任何一個環節你覺得推聲推得差。Clockenflap規模是有國際水準,但製作上仍需努力,作為一個大型音樂節音響卻幾乎不合格,是很大致命傷。

你話因為Clockenflap唔係單純音樂仲係藝術節,幾乎每兩場show中間都有成個鐘你消磨,係俾你多啲時間去其他細台如D場同藝墟發掘,我認同,好似令我有機會睇多次《打轉教室》,同Replay Stage睇完Rodney Branigan嚇親之後跟佢過隔籬酒吧草坪細台睇多次,的確呢份找尋驚喜先似睇fest,只係當你時間表已編得唔係好又成日唔跟住個表做嘢要人走嚟走去撞彩,搵到有嘢想睇但好多人都係圍埋大聲吹水嘈住晒(屌你老母睇Tenacious D時前面條仔擺明唔係睇show純粹溝女,傾偈把聲仲大過台上Jack Black,阻撚住晒到連企我側邊條女都頂唔順屌佢老母),消費又高食細細隻熱狗都收你五十蚊飲杯汽水又二三十(大佬,我去Summer Sonic食嘢都唔使呢個價位,仲要相同價位係食得飽唔係只夠揳牙罅),咪搞到唔係成班人嚟玩只一個人一心入嚟睇表演嗰班越行越冇心機囉,所以我睇完頭兩日頂唔順,禮拜日瞓到兩三點至起身,都冇覺得冇睇半日好傷,因為已經當咗五點甚至七點至係正式開場嘅時間,遲啲嚟仲可以出面食餐飽至入嚟慳返筆。同其實主辦單位自己都有意無意將音樂凌駕其他啦,正如宣傳重點之一家庭樂一家大細都有嘢玩,但係個遊樂場好細而且唔多設施玩,仲要同D場迫埋一齊有時嘈親班細路,而且冬天個天黑得快,但家庭區係完全冇燈,基本上六點已經摸黑冇得玩冇得搞藝術,結果咪又係趕晒全世界去三個大台同幾個D場帳幕,冇得俾你同班細路開開心心去公園玩,理得你班老豆老母同小朋友死?

第一次睇Clockenflap,印象真係麻麻,又衰唔晒,始終政府最大德政就係西九劃咗塊地咁多年都完全冇作為,大家先可以幾年嚟有一大片空地加無敵海景做咁大場音樂藝術節,只可惜似乎呢個政府永遠唔會做啱嘢,跟住西九就會封兩年,好難再搵到個同樣咁靚咁好景地方了。而且呢種場合鬼佬一定佔最大比例,而多鬼佬就是好一向是文青指標,亦即係肯肯定呢個禮拜五六日大把文青囡囡同國際學校學生妹。同唔係有Clockenflap就唔會有一個俾Zippo打骰的舞台,唔係有Your Mum Stage閃靈X國樂團呢個組合冇乜可能嚟到香港,雖然只出得全場最僻最細個台、雖然音響真係撻晒Q,睇閃靈真係好好feel,因為佢哋份態度同成個Clockenflap相反完全唔離地,同個細台一樣接近民眾,呢一點佢哋之外只得唱到俾人cut show(好似係)的My Little Airport做得到。但係呢份腳踏實地,你都估到,只容得下於小台,對主辦單位嚟講,講到metal只有Tenacious D之類至叫入流上得大台,作為一個metal友,呢張圖道出晒我對Clockenflap處理(indie) metal的感想。亦相信之後唔會有咩大改變/進步。

沒有留言:

張貼留言