熱門文章

2014年12月25日 星期四

25/12/2014 THU.韓留記Day 16




聖誕佳節,出咩街吖,咪又係返工。不過聖誕節韓國裝修班友同平時冇乜唔同又係劈酒,都有分別嘅平安夜起碼六點老細至拎酒出嚟,今日老細唔在場,班友一兩點已經落去樓下買酒上嚟開party。

啤酒一向唔鍾意飲,但呢隻韓國米酒即係佢哋口中的bakali真係唔錯,唔知點解飲酒飲啤酒的話我好易wing,其他酒就飲好多都冇乜嘢,呢隻bakali對我嚟講直頭同Jolly Shandy差唔多。 而一人一枝bakali,加埋電話開住Google Translate,就是一個快樂的下午。





Lonely Christmas最好的節目當然係回顧返上星期六日場Still Crazy Fest,因為這就是浪費漫長時間的最好方法。TL;DR的話:今場韓國metal fest真係非常非常之唔同,尤其同現今香港普遍metal gig/fest相比時,同去睇metal gig啲韓妹真係好正。

其實好好彩,你會以為南韓喎首爾喎亞洲唯一音樂工業拍得住日本嘅國家喎,過到嚟點會冇show睇呀?就係冇乜,呢邊hip hop同dance pop才是王道band sound難成風氣,連indie gig都好難揾,同唔知點解班韓國人乜都收埋硬係唔俾外國人知,gig已經少仲要放晒喺韓文網站,英文網就唔擺出嚟,唔係出發前有次手㾗上一上Method個facebook,都唔知十二月會有呢場玩足兩晚嘅Still Crazy Fest,仲要係我落機第二個禮拜添。好在個期就到,因為錯過咗今年就再冇show睇了。

又好在個場算近,我酒店搭半個鐘地鐵就去到(韓國火車搭其實唔慢,走咗架車要等好Q耐至浪費時間)。場fest都算個大活動,每三個月一場小gig,年底就壓軸喺上水搞個周末大fest,此上水不同彼上水,首爾個上水係個十足歐洲小鎮噉嘅大學區加消費區,有座每層各有主題嘅藝術中心,場fest喺地庫同蒲吧半場差唔多大細嘅livehouse搞,相信次次開都係呢個場搞,indie metal fest可以做到包起一個幾層樓高嘅外牆直身海報,都算威水。

日本同韓國好鍾意六七點開場,未必真係搭正就開始,但亦唔會好似香港入席同開席之間可以差成個幾鐘,多數遲少少就有得睇。不過你問韓國睇gig最煩惱係乜,要咁早睇唔多慣未算最煩,而係除咗難搵之外,搵到你都未必知自己睇乜,望望張海報就知,全部嘢包括英文band名都得韓文字,好在賣飛counter班姐姐能操一口流利得嚟冇乜難明口音的英語,有得碌卡買飛之餘,仲可以問到全晚lineup每隊英文名係乜。其實好有趣,我嚟咗韓國咁耐,唯一可以大家全英語溝通冇難度,就只得睇show呢兩晚,出返城唔好話商場大舖啦,連旅館睇場都唔太得,而呢個現象亦唔限於韓國,好多本身唔係講英文嘅國家特別亞洲國家,往往最努力學同英文講得最好就係搞show同夾band一班,不過箇中道理,香港班老豆老母唔會明亦都唔會聽。

成日話去外國係體會當地文化同見識其他國家特色,今場絕對做足晒甚至有突。前年去科隆睇Evile,最前嗰位係個輪椅metal友,今次韓國Still Crazy兩晚都係一個盲人霸第一排中間位,跟住係個頭髮長到落腰嘅侏儒。台下亦完全唔似一班睇metal嘅觀眾,長頭髮嘅人少著band tee更加少之又少,兩樣齊的劉Sir已經係望落好metal嗰個,年齡層亦偏高似老豆老母去學校睇自己仔女表演,而且女性佔差唔多一半,見親不離正常出街樣or去party樣or文青樣甚至著到成個時裝model噉入場都有,band樣metal樣嘅女只得幾個。最意外都係音樂方面,因為到場之前只知亦只識Method一隊,結果呢場可能(先至)係成世人第二場唔係extreme metal的metal fest。(第一場係2009年自己搞嘅Hibria + Vigilante,我心目中的永遠最佳metal gig)




老實捧場一大目的係為一別八年的Method,上次係搞佢哋嚟香港落灣仔酒吧開show(仍然係我搞過同睇過嘅show當中最難忘最好feel一場),今次到我飛嚟首爾睇佢哋出show,亦因佢咃我先知道呢場fest。香港嗰邊間酒吧同TRHK都執晒,呢邊佢哋仲撈得幾好,現場反應一流班文青女都high晒,唔同在嚟香港表演集碟之後走咗歌佬同一個結他佬,跟住三年出一隻碟對上隻係2012,而家新歌佬一個人唱加彈晒,同歌路變得更摩登玩到Arch Enemy噉款,但live仍然冇變超級地正,隔咁多年仲可以越來越好咁得人心,呢樣我都估佢哋唔到。而當本身唔叫唱得好拆的Method已經算全fest最恆,就知今個fest相當old school,第一晚叫較新派,起碼仲有Yellow Monsters同Naty,前者睇名會覺有點戇鳩,但音樂幾好夠過癮似J-Rock版Bullet for My Valentine,而且表演粗糙但粗獷得嚟紮實,唔會覺得係鳩玩而真係好識帶動氣氛;後者玩'90 thrash,不過整體麻麻,同第一晚開場玩melodic hard rock/metal隊Kasi一樣,有技術但音樂同表演都唔夠出眾。

雖然我為Method,其他人係為全晚最後兩隊主場地膽。Crash加少少電底歌佬枝咪落effect,有點似九幾頭的Ministry,而當時嘅Ministry其實相當thrash,所以metal底多過電嘅恆歌live拍得住Method咁爽,而且歌路編曲變化都幾大,第一次睇已勁鍾意,難怪會排第一晚尾二。壓軸Zero-G根本就係一班老鬼搞嘅Accept tribute band,歌路同歌佬把聲都好似,又要老派地搵人專唱和音,最後嚟多兩首AC/DC,而第二晚就係延續呢份old-school精神。唔知係星期六事定班底有點偏新派,第一晚只得接近一百人而且較多後生,會有班仔mosh pit然後班女叫班仔去mosh pit之後企前面fing頭的奇景,而第二晚星期日就唔見咗大半班後生而多返老鬼加有大半場人,或者觀眾已反映了音樂走向。第一隊得韓文名隊band已經夠殺,成班人包頭巾爛身爛勢貼身牛仔褲笠多件毛毛褸,歌佬枝十字架咪stand隊嚟隊去,唱唱吓歌又拎條皮鞭出嚟fing幾fing,雖然唔叫太唱到,但在只接受到日系visual的香港,你永世唔會有機會睇到一隊咁Steel Panther嘅本地glam metal band表演。跟住Won又係Zero-G式老鬼speed metal band,最正有個望落幾大年紀仲幾厚妝但成身皮勁有霸氣的bass婆,雖然睇band show有靚女是好睇,但論metal gig有時見到呢種bass婆而唔係bass妹會更好睇。Zihard就係Jeff Scott Soto時期Yngwie Malmsteen上身,結他佬Fender啡到九彩,西裝歌佬仲要cover《I'll See the Light Tonight》(其實更想聽《Faster Than the Speed of Light》),而應該係兩晚最多fans嘅Black Syndrome繼續old-school,成晚根本就係幾隊band輪流鬥高音。全晚只得有點alternative嘅Basket Note較悶局,最後一隊Blackhole又係似之前一晚Crash電底metal,其實幾奇怪,睇牌面應該Black Syndrome先係主角,海報都係第二晚得佢哋有得出band logo,點知最後變咗Blackhole排第二晚最後,但可能仲好因為玩得真係好好,同Crash比Blackhole較重metal而唔係賣變化,睇的話我會揀Blackhole。

之前識嘅韓國metal band只得幾隊而且都玩extreme metal,今次長進不少加睇到好多本地true metal band,感想係人哋個scene可能仲難發揮過香港,睇年底叫多假大日子都可以接近冇gig就知,但樂隊無論玩乜都磨練到好勁,就算係玩到好pop或「唔夠metal」,全隊人都一定玩得齊、表演一定識搞氣氛、技術一定練到好紮實、結他佬一定係solo高手,而個場本身係專門livehouse,環境好音響亦超靚,呢樣香港就應該冇可能做到。全fest睇落好大型一晚有六隊,但用香港人心態入場會覺得有點唔夠,望過吓rundown,每晚目標都係三個鐘內完,即六點鐘開始、每隊玩4-6首歌、連轉場一隊只用半個鐘時間、九點之前完,現實當然冇可能,但兩晚都可以九點半前走得,叫得fest玩咁少好似唔夠盡興,只可以話韓國人慣咗早完場留返時間睇完show去酒吧飲酒,好似第一晚睇完之後場入面hea咗陣,轉頭頭已經全部band執晒包袱走晒咁滯,急到碟都買唔切只搶到隻Crash但買唔到Method,如果同一個班底俾香港人搞?每隊band起碼玩多兩三首歌,六點開場唔玩到十一點半唔准完!但算啦香港自TRHK之後已經冇人會搞呢種非extreme的metal fest,間唔中落酒吧可能會有差唔多活動但規模絕對及唔上,我只有話好耐未試過成晚聽唔到一句嘔泥,同兩晚加埋,我聽到嘅清聲、高音同結他solo,已經多過晒全年香港睇過嘅metal gig總和,所以呢個週末非常滿意,因為而家香港嘅metal (scene/gig)真係俾唔到同一份體驗各位喜歡old-school metal的朋友,就當睇show預祝自己Marry Christmax啦,反正聖誕節幾日只會街都唔出匿埋酒店渡日辰。

仲未完,可能呢個部份先係戲肉。唔知係咪呢邊流行餘興節目呢,完show之後仲有個大抽獎,雖然有時似搞笑求祈執件嘢出嚟就送俾大家,不過好嘢居多,好似第一晚有個獎係一次過送成棟Crash隻EP - 你冇睇錯係一棟十幾隻 - 結果俾條女拎咗,我贏到的話肯定帶返香港派街坊幫佢哋宣傳,而兩晚大獎都係送結他,第一晚俾個metal侏儒贏咗,但其實我更想要第二晚二獎把武士刀。全張飛我唯一識睇嘅就係飛號幾個數目字,但當然抽獎又點會唔係講韓文呢,就有藉口搵囡囡搭訕了。前面提過今場metal fest最唔metal一個地方係入場班女似去party去酒會多過去睇gig,而兩晚都見到一個短髪韓妹,個樣同著衫似似小品文藝電影女角,玩到好high嗌晒跳晒拍晒手,呢種囡囡你去香港嘅metal gig係接近冇可能遇到(唔難理解點解香港十個聽metal九個都係冇前途的毒撚),仲要兩晚都有緣地企我隔籬,抽獎時自然搵靚女幫我手對飛啦,只可惜我唔識韓文,而佢唯一識講的英文係OK,加上我個樣可能真係太毒,結果兩晚過去都冇著落。嚟到韓國我第一次會後悔點解唔預先練定韓文先。

(當然,最大團圓的結局應該是「屌你,好冇?」「OK!」)

沒有留言:

張貼留言